אחרית הימים

היסח הדעת

כ"ט כסלו התשע"א | 06.12.10 00:00

שאלה

לכאורה אין מסיחים דעת מהמשיח וכתוב ש"אין בן דוד בא אלא בהיסח הדעת"

תשובה

הפירוש "אין בן דוד בא אלא בהיסח הדעת" בהכרח לא ניתן לפרש כפשוטו, שהרי הלכה מפורשת היא ברמב"ם: "וכל מי שאינו מאמין בו או שאינו מחכה לביאתו לא בשאר נביאים בלבד הוא כופר אלא בתורה ובמשה רבינו", ואם כן לא יתכן לאמר שחובה עלינו להסיח את דעתנו מהמשיח. אלא הכוונה היא כך: כדי להגיע לביאת המשיח, שזהו גילוי אור נעלה ביותר, שומה עלינו לצאת ממעמדנו ומצבנו הנוכחי, וכך נזכה לביאתו. זהו הפירוש היסח הדעת: דעת מורה על טעם ודעת, מדידה והגבלה, ואילו היסח הדעת פירושו למעלה ממדידה והגבלה, כלומר: לצאת ולהגיע לדרגה שלמעלה מהדעת, ועל ידי שיהודי עובד את עבודת ה` שלו באופן שלמעלה ממדידה והגבלה - היסח הדעת - על ידי זה נמשכת המשכה שלמעלה מטעם ודעת - הגאולה האמיתית והשלימה. מקורות: התוועדויות תשמ"ג חלק ד` עמ` 1783
שליחת שאלה לרב

גולשים יקרים,
על מנת שנשיב לשאלתכם לשביעות רצונכם, אנא מלאו את הטופס במלואו. אנו נשתדל להשיב לשאלתכם בהקדם האפשרי.

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות