סיפורים

הדולר של גלעד שליט

1

| י"ח שבט התש"פ | 13.02.20 | 01:38

תחילה, יובהר: דעתו הנחרצת של הרבי בעניין שחרור סיטוני של מחבלים תמורת החזרת שבוי ישראל ידועה ברבים תחת ההסתייגות הברורה.

 

הרב אליהו קנטרמן ורעייתו חנה, שלוחי הרבי בשכונת טלביה בירושלים, עומדים בקשר קרוב עם משפחת שליט בשנים האחרונות, ובפרט לאחר הקמת `מאהל שליט` מול לשכת ראש-הממשלה בירושלים.
מידי שבוע, זוג השלוחים היו מביאים מנות אוכל מיוחדות למאהל. לצד האוכל הגשמי, הם נהגו לעודד את הוריו של החייל החטוף הנמק בשבי החמאס, בתנאים קשים מנשוא.
לקראת כינוס השלוחות האחרון שנערך בניו-יורק, חנה קנטרמן שאלה את אביבה שליט אם היא מעוניינת במתנה מארה"ב. "אני רוצה רק את גלעד, לא זקוקה למתנות", השיבה אביבה בכאב.
"בשהותי במהלך ימי הכינוס, קניתי מספר מתנות לאביבה, אבל גם שבועות אחרי שחזרתי לארץ טרם ידעתי כיצד להביא לה את זה, כי ידעתי מה תהיה תגובתה. היא חשבה כל הזמן רק על גלעד", מספרת הגב` קנטרמן בראיון בלעדי שהעניקה ל-COL.

ימים ספורים קודם חג-הפסח האחרון, החליט הזוג קנטרמן להעניק לגב` שליט דולר מהרבי. "באותה תקופה הייתה אווירה מדוכדכת במשפחת שליט ורצינו לתת להם מתנה שתתן להם פתח של תקווה וכוחות להמשיך ולצפות לחזרתו הבריאה של בנם".
בי"ג ניסן, ערב חג-הפסח, קיבלה הגב` שליט את הדולר מהרבי. קנטרמן סיפרה לה על הסגולות הרבות שיש בדולר - אותו קיבלה בשנת תשנ"א. "הרגשתי שאני נותנת לה חוט של אמונה ותקווה", היא מתארת.
שליט הבינה את ערכו של הדולר ומיהרה למסגר אותו בעטיפת למינציה  לשמירה. מאז, שמרה עליו בארנקה האישי.

ביום בו שוחרר גלעד מהשבי, הבחינה שליט כי על הדולר מהרבי, רשום התאריך הבא: "יום שלישי, כ` תשרי" - היום בו שוחרר בנה, גלעד. לצד התאריך, נכתב נוסח הברכה של הרבי: "ברכה והצלחה בכל העניינים".
אתמול (שני) צלצלה אביבה שליט לאשת השליח וסיפרה על ההשגחה הפרטית. "חני, הוא בסדר! הוא בסדר!", היא אמרה בהתלהבות, בהקשר למצבו של בנה, וסיפרה כי שיתפה את גלעד בסיפור על הדולר.
שליט הציעה להחזיר את הדולר, אך קנטרמן השיבה בשלילה: "האם יש הוכחה חזקה יותר שהדולר מיועד לכם?"...

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות