חגים ומועדים

שמן ששון מחבריך

ל"ג בעומר הופך בשנים האחרונות יותר ויותר מעוד חג שגרתי לחג לאומי שמקיף את רוב שכבות הציבור, החל ממדורות ל"ג בעומר שפרוסות בכל רחבי הארץ ומונות רבבות משתפים, וההמשך בעלייה המסורתית לציונו של הרשב"י במרון

| כ"ז אלול התש"ע | 06.09.10 | 00:00

מדי שנה לשנה גדל מספר החוגגים העולים למרון, עוד לפני שבת דווח כי כבר הגיעו למקום כשלושים אלף איש, והמשטרה מעריכה כי מספר העולים עד למוצאי החג עשוי להגיע לכחצי מיליון, מספר מכובד בהחלט לפי כל קנה מידה, והשאלה שוודאי מנקרת בלב רבים מאיתנו היא במה זכה רשב"י שדווקא יום ההילולא שלו נחגג על ידי כלל ישראל, בשונה משאר התנאים והאמוראים שוודאי היו גם הם צדיקים וקדושים ולא מצאנו שיום ההילולא שלהם נחגג בכזו צורה המונית? הן אמת שרשב"י ביקש במפורש שיחגגו את יום ההילולא שלו, בניגוד לשאר התנאים והאמוראים שלא ביקשו זאת, ובכל זאת זה עדיין לא מהווה הסבר מספק לתופעה! ניתן כמובן להסביר שהסיבה היא פשוטה בתכלית, עם ישראל מתחבר ל`אקשן` של המדורות, וגם העלייה למרון מהווה הזדמנות פז לצאת קצת מהשגרה המעיקה, אך כיהודים מאמינים יודעים אנו שהסיבה לדברים אינה כה טבעית, וכי יש מסובב לסיבה זו.

לעניות דעתי הסיבה לתופעה זו נעוצה בייחודו של רשב"י, רשב"י כידוע התפרסם לא רק משום עיסוקו בתורת הנגלה כי אם גם בתורת הנסתר – פנימיות התורה – הוא חיבר את ספר הזוהר אשר הוא המקור לכל תורת הנסתר ולכתובים שבאו אחריו, וניתן לאמר כי הוא בעצם היה זה שפתח את הצינור של תורת הסוד לעולם. קיים קשר ברור בין גילוי תורת הסוד לבין ביאת הגאולה, מובא בספר הזוהר בפרשת נשא כי מרע"ה אמר לרשב"י: "בהאי חיבורא דילך דאיהו ספר הזוהר, יפקון ביה מן גלותא ברחמי" (בחיבור זה שלך שהוא ספר הזוהר יצאו בני ישראל מהגלות ברחמים) גם הבעל שם טוב – מייסד תורת החסידות שגילה שלב נוסף בפנימיות התורה לפני כשלוש מאות שנה – כשעלה להיכל המשיח ושאלו: אימת קאתי מר? (מתי יבוא מר) נענה: "לכשיפוצו מעינותיך חוצה" היינו כשיתפרסמו מעינות תורת החסידות – פנימיות התורה – או אז יבוא המשיח!  רואים אנו אפוא כי ביאת המשיח ולימוד פנימיות התורה כרוכים זה בזה. תקופה זו על פי כל הסימנים הינה התקופה בה הגאולה צריכה לבוא, אנו קרבים יותר ויותר לימות המשיח ולגאולה העתידה, וניתן לראות זאת גם על פי כל תהפוכות העולם שעוברים בעשורים האחרונים. זו אם כן הסיבה להתפשטות התופעה של חגיגת ההילולא של רשב"י ככל שמתקרבים לזמן הגאולה, משום שרשב"י גילה את פנימיות התורה אשר בה ועל ידה נצא מן הגלות.

בשלושים השנה האחרונות זכה ל"ג בעומר לעוד חידוש מרענן בדמות תקנתו של הרבי מליובאוויטש לערוך "תהלוכה" אשר בה מתאספים ילדי ישראל יחד, צועקים "שמע ישראל" ועוד פסוקים מהתורה ומאמרי חז"ל, ומקדשים שם שמים ברבים. תהלוכות אלה נערכות כמעט בכל עיר ויישוב בארץ ישראל ומחוצה לה – היכן שמתגוררים יהודים – וזוכות להשתתפות שיא של מאות אלפי ואף מליוני ילדים בכל העולם כולו!!! מדובר בתופעה שאין לה אח ורע!!!

סגולות רבות גם נקשרו עם יום זה, כשהבולטת בהם היא הסגולה לילדים, ידוע מגדולי ישראל בכל הדורות שביום זה היו נושעים על ידם עקרות רבות, וגם בשנים האחרונות נודע על מקרים רבים בהם נשים עקרות שעלו למרון או השתתפו בתהלוכת ל"ג בעומר ובקשו ברכה לילדים נושעו בשנה שלאחר מכן, נקווה אפוא ונייחל כי ביום זה יוושע עם ישראל מכל צרותיו, ונזכה סוף סוף להגשמת הסגולה העיקרית, הלוא היא ביאת משיח צדקנו בקרוב ממש!!!

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות