עכשווי

ארץ ישראל שייכת לעם ישראל!

אקטואליה, פרשת שבוע, שי שור, חודש כסלו, חודש הגאולה, עם ישראל, ארץ ישראל

| י"ט חשון התשע"ז | 20.11.16 | 11:44

בשיחה שנשא הרבי, הזכיר את החלטה 242 של מועצת הביטחון של האו " ם בשנת תשכ " ח (1967) - החלטה שהסיבה נזק ביטחוני גדול לארץ ישראל ואף הובילה למלחמת ההתשה ויום הכיפורים :

` בתחילת ספר בראשית , רש "י מבאר כי הסיבה שהחומש מפרט את מעשה הבריאה היא כדי ש ` אם אומות העולם יטענו שארץ ישראל שייכת להם וכי אנו גזלנוה מהם , נאמר להם כי כל העולם נברא על ידי הקדוש ברוך הוא , וברצונו הוא העניק לנו את הארץ `,
רש " י לא אומר לנו כי יש לשמור זאת בסוד ... אלא אדרבה , להיפך , עלינו לומר זאת לכולם ; מניסיון , החלטת האו " ם 242 היוותה את הראייה הכי גדולה שמסירת שטחים לא מובילה לשלום , אלא הפוך , היא גורמת לגויים לשוב לבקש ולבקש עוד `.
 
עלינו לעמוד בגאון על זכותנו על ארץ הקודש בשלמותה ולא לחשוש ממה יאמרו הגויים. לא לוותר על אף שעל, ואף לא לדון על כך. זאת הדרך היחידה לשלום אמיתי על פי התורה !

 

וכעת נמשיך בלימוד על חודש כסלו :

חודש כסלו – חודש הגאולה
 
חודש כסלו גדוש בימים מיוחדים , המבטאים תקווה ואחרית לכל אחד ואחת מבני עמנו . החודש כולו עומד בסימן יציאה מן המיצר אל המרחב העצמי בהפצת מעיינות החסידות חוצה והתגברות רוחנית של האור על החושך, החל מהחגים החסידיים החלים בו וכלה בחג החנוכה.
 
חודש חסידי
 
בחודש זה ראו כמה מנשיאי הדורות האחרונים ריווח והצלה בדרך ניסית . סיפור מאורעות חייהם אינו עניינם הפרטי בלבד , כיוון שמדובר ב ` נשמות כלליות ` שכל עניינם שמירה על גחלת היהדות של כל עם ישראל והדבר נוגע ומשפיע באופן אישי על כל אחד ואחת מאיתנו.
להלן כמה מן האירועים הבולטים שהתרחשו בחודש כסלו :
 
א ` כסלו – ביום זה בשנת תשל " ח יצא הרבי מליובאוויטש לביתו , לאחר סדרת התקפי לב קשים שעבר בשמיני עצרת . החלמתו של הרבי הייתה בשעתה שמחה גדולה כשלעצמה . 
 
ט ` כסלו – יום ההולדת וגם יום ההסתלקות של אדמו " ר האמצעי (בנו של בעל התניא) המכונה "הרמבם" של תורת החסידות . 
 
י ` כסלו – חג הגאולה - יום שחרורו של אדמו " ר האמצעי מן המאסר על הפצת היהדות.
 
י " ד כסלו – יום חתונתו של הרבי מליובאוויטש עם הרבנית הצדקנית חיה מושקא ( בתו של אדמו " ר הקודם , הרבי הריי " צ ). באחת משיחותיו אמר הרבי " היום הזה קישר אותי אתכם החסידים ".
 
י " ט כסלו – ` "חג החגים" וראש השנה לחסידות , הוא חג הגאולה ויציאתו לחירות של בעל התניא מן המאסר, ביטול הקטרוג  ונתינת "אור ירוק" מן השמים להפצת תורת החסידות .
 
כ " ה כסלו – חג החנוכה , ניצחון האור על החושך , בימים בהם ובזמן הזה . 

 

חודש כסלו מכונה בחסידות חודש מתן תורה של פנימיות התורה


הרבי מלובאויטש מסביר בשיחה כי כפי שבחודש סיון, החודש השלישי מניסן, ניתנה התורה, הרי שגם חודש כסלו הינו החודש השלישי על פי המניין המתחיל מחודש תשרי, ובו היה מתן תורה של פנימיות התורה- "נשמתא דאורייתא", בי"ט כסלו- ראש השנה לחסידות וחג הגאולה של בעל התניא.

חשוב ומומלץ להוסיף מעתה והלאה, בלימוד פנימיות התורה, תורת החסידות, המביאה לחיבור פנימי עם הבורא, ומזרזת את הגאולה השלימה בהיותה "טעימה" מסודות התורה כפי שתתגלה בבוא הגאולה כנאמר "תורה חדשה מאיתי תצא",
כידוע, מצווה לטעום ממאכלי השבת עוד טרם כניסתה, וטעימה זו מזרזת ומביאה את הגאולה השלימה עכשיו ממש! J


שבוע טוב ומבורך, בשורות טובות, ושנזכה כולנו לגאולה האמיתית והשלימה במהרה ובטוב הנראה והנגלה ,
 
 
 
   הרב שי שור

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות