כשרות

דגים ומזריקים

הסיבה להתנזרות זו מאכילת דגים בפסח, כמו רבים ממנהגי האכילה בפסח לא ממש ידועה, אך מהסיפור שאספר נבין שוב שאין לזלזל במנהגי הפסח על אף שלכאורה אינם מובנים...

| כ"ח תשרי התשע"א | 06.10.10 | 00:00

גפילטע פלייש:
היה זה במוצאי שביעי של פסח בסעודת משיח שהתארכה עד לשעות הלילה המאוחרות בבית המדרש בישטינא בפתח תקווה,. כשהוגש לי גפילטע פיש אכלתיו בשקיקה. רק בהמשך הסעודה נודע לי שהפכתי לבשרי, וכך נדחה לו כוס הקפה שכה ציפיתי לו, לעוד 6 שעות. מסתבר שהיה זה גפילטע פלייש ולא גפילטע פיש, שכן רבים מההונגרים אינם אוכלים כלל דגים בפסח, אך לעבור את היו"ט ללא גפילטע פיש, , זו עבירה כמעט מדאורייתא, אז מכינים גפילטע  מבשר טחון, וטעמו ליודעים את המלאכה, דומה להפליא, לחברו העשוי מדג.

מנהגי אבות:
הסיבה להתנזרות זו מאכילת דגים בפסח, כמו רבים ממנהגי האכילה בפסח לא ממש ידועה, אך מהסיפור שאספר נבין שוב שאין לזלזל במנהגי הפסח על אף שלכאורה אינם מובנים, וזאת ללא קשר לכך שמנהג חב"ד הוא כן לאכול דגים בפסח.

חוש ריח מפותח:
הכול החל בזכות ערנותו של המשגיח הרב אהרן וולקן אשר מונה על ידי לאחראי על כמה מיבואני הדגים הגדולים בארץ. משגיח זה ניחן בחוש ריח מפותח המסוגל להריח כל סרחון כשרותי. באחד מביקורו אצל אחד מיבואני נסיכת הנילוס, משהו הריח לו  לא טוב...  לאחר בילוש ובירור יסודי התברר שהנסיכה איננה כה זכה ונסיכה, אלא מוזרקים לה מים בכדי להעלות את נפח משקלה ובכך להרוויח עליה עוד כמה גרושים, ובכדי שהמים לא יברחו ממנה, מוספים למים חומרים המורכבים מעמילנים העלולים להיות מופקים מחמץ או לפחות מקטניות. לא עזרו הכחשות היבואן שכן עד מהרב נמצאה מוחבאת מכונת ההזרקה, ובבדיקת מעבדה נמצאו ללא כל ספק העמילנים בתוך הדג. בהמשך הבירורים הסתבר שלא רק הנסיכה מוזרקת אלא גם המושט, הסלמון ושאר פילה דגים.
לא, לא תכנית התחקירים כולבוטק היא זו שחשפה את תופעת ההזרקה, אלא כתבה בנושא שפירסמתי לפני שנה היא זאת שהובילה את תחקירני כולבוטק אל הנושא שהביא את הדבר לידיעת המוני בית ישראל.

אז איזה דגים נאכל בפסח:
אז מה עושים? נמנעים מאכילת דגים. לא! הבעיה קיימת בעיקר דגים מפולטים דהיינו דגים שהוצאו מהם העצמות כגון פילה סלמון, פילה נסיכה, פילה מושט, פילה סול וכדומה, כיוון שהמומחים טוענים שלא ניתן להזריק בדג שיש בו עצמות. אך עם הטכנולוגיה המתפתחת במהירות, לא הייתי מהמר על כך שגם בהם אין הזרקות. ולכן יש להקפיד ולרכוש דגים רק בהשגחה מהודרת. או למי שידו משגת ירכוש  דג טרי. ובל נשכח את תולעי האניסאקיס הממשיכים לאיים עלינו, בסול וסלמון תוצרת סין ארה"ב ורוסיה.

השגחה צמודה באפריקה:
השנה, זו השנה השנייה בלבד, בה ניתנה לנסיכת הנילוס השגחת הבד"צ העדה החרדית, שיוצרה  בהשגחה צמודה, באפריקה, כמו"כ ניתן להשיג באותה ההשגחה פילה סלמון. קפ

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות