כשרות

טורקי מיובש

ט"ו בשבט בפתח. חלקן של החברות הנהנות מהכשרים מהודרים, מספקות מוצר באיכות ירודה. לאמתו של דבר, רובן של המיובשים והפיצוחים שנתברכה בהם אינם זקוקים לכשרות מהודרת או לכשרות בכלל.

| כ"ח תשרי התשע"א | 06.10.10 | 00:00

ט"ו בשבט בפתח. חלקן של החברות הנהנות מהכשרים מהודרים, מספקות מוצר באיכות  ירודה. לאמתו של דבר, רובן של המיובשים והפיצוחים שנתברכה בהם אינם זקוקים לכשרות מהודרת או לכשרות בכלל.

משמש מיובש, אינו זקוק לכשרות. מקורו מטורקיה, ייבושו  טבעי בשמש. והתוספת היחידה היא חומר מונע השחרה, חומר כימי שאינו זקוק לכשרות. אך יש לפתוח כל משמש ולבודקו מנמלים ותולעים הנראים גם לעין בלתי מקצועית.
התאנים המיובשות הקיימות בארץ אינם זקוקות לכשרות. אך קיימת בעיה של תולעים, שקשה מאוד לבדקם. הדרך המומלצת לאכילתה היא או על-ידי הוצאת כל תוכן התאנה או באמצעות טחינתה.
אגוזי מלך שלמים וקלופים, אגוזי ברזיל, אגוזי מקדמיה, גרעיני דלעת, גרעיני מלון, גרעיני טלזה, פיסטוקים שלמים או קלופים, וערמונים בקליפה. כל אלו כשהם במצבם הטבעי - לא קלויים, אינם תוצרת הארץ ואינם זקוקים לכשרות כלל.

אגוזי  פקאן קלופים, ברובם תוצרת חוץ ואינם צריכים כשרות כלל. מיעוטם תוצרת ישראל הזקוקים להכשר. בקניה בתפזורת ניתן להתחקות אחר ארץ הייצור לפי הכיתוב על הקרטון המקורי. פקאן בקליפה רובו ישראלי, יש להפריש ממנו תרומות ומעשרות,  אך אינו בחשש ערלה.

אגוז הקשיו הקשיו מקורו בג`ונגלים של המזרח הרחוק.ואינו זקוק לכשרות כלל. בעבר התעורר חשש, שכן קילופו מתאפשר רק לאחר חימומו, וחששו שהחימום בג`ונגלים נעשה בכלי האוכל של המקומיים, כלים שבהם מבשלים הם גם מאכלי טריפה. לאחר בדיקה התברר כיה חשש מוגזם. בכל מקרה יש המחמירים ומתירים רק קשיו תוצרת וייטנאם, שם הקילוף מתבצע במפעלים ולא בבתי הכפריים.

צנובר טבעי שאינו קלוי, אינו זקוק לכשרות, ולמי שתוהה וטועה, ברכתו בורא פרי העץ ולא האדמה.
אגוזי לוז בקליפה, או קלופים ולא מולבנים אלא בקליפתם החומה הדקה, טבעי ולא קלוי אינו זקוק להכשר כלל.
שזיף מיובש אינו זקוק לכשרות מהודרת ודי בגוף כשרות מחו"ל שאינו מהדר אך רציני.
חומוס קלוי אינו זקוק לכשרות, אך הרב לנדא אינו מתירו.
שאר הפירות המסוכרים: בננה צ`יפס, אפרסק או תפוח מיובש, חמוציות, מנגו, אננס, פפאיה, ג`ינג`ר, אגס, חבוש, קוקוס. זקוקים לכשרות מהודרת, כיוון שמתווספים בהם: שמנים, צבעי מאכל, ותמציות.

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות