פרשת השבוע

לקנא זה דווקא דבר טוב - צמיחה בפרשה - פרשת פנחס

אסף דפנה | י' תמוז התשע"ט | 13.07.19 | 22:00
לקנא זה דווקא דבר טוב
צמיחה בפרשה - פרשת פנחס

בפרשת פנחס אנו עדים לכך שה` אוהב את הקנאות של פנחס.
ואף נותן לו "פרס"
"הנני נותן לו את בריתי שלום"
מעניין, שבדרך כלל הקנאה נתפסת כדבר שלילי.
אנו מנסים לחנך את עצמנו ואת ילדנו לא לקנא.
לא לקנא בשכנים, באחים, בעשירים וכו...
אך מצד שני, רואים שלקנאה יש כח אדיר. 
"דברים זזים" אנשים מתקדמים ופועלים בכח הקנאה.
ולא מובן, קנאה היא טובה או רעה?
אז צריך לדעת שבאופן כללי ישנם שני סוגי קנאה.
קנאה חיובית וקנאה שלילית.
וההבדל הוא, שבקנאה חיובית, ישנו רצון להשיג דברים, כמו לשכן וכמו "המוצלחים".
ואילו בקנאה שלילית,  המטרה היא שלזולת לא יהיה ושהוא יפסיד, כי אני מקנא בו.
זו קנאה שלילית.
יוצא שקנאה היא כח עצום.
בכוחה לקדם את האדם לעבר מטרותיו.
ולהצמיח אותנו.
בתנאי שעוקרים את השליליות שבה.
ומצד שני בכוחה "להוציא את האדם מן העולם"
בכוחנו לבחור במה לקנא ובמה לא.
אנו מקנאים בדברים שחשובים לנו.
ויש לנו את הבחירה והיכולת לבחור במה לקנא.
ברוחניות בגשמיות
בבריאות,
 בחכמה וכו...
הרבי הרש"ב כותב
שכמו שקנאה שלילית מוציאה את הדברים הכי גרועים מהאדם.
כך קנאה חיובית מוציאה את הדברים הטובים ביותר שיש באדם.
אני לדוגמה מקנא במרצים,
שאני שומע הרצאה טובה או מרצה שמצליח להגיע לקהל נרחב ולרתק אותם.
אני מקנא, "כן כן מ ק נ א".
אני שמח שהמרצה מצליח.
אבל בהחלט מקנא בו, ורוצה להצליח לפחות כמותו.

אז תבחרו, במה לקנא.
פייסבוק מייל
הנקראים ביותר

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות