עכשווי

הורתו ולידתו בקדושה

1

| כ"ה אייר התשע"א | 29.05.11 | 00:00

שמור נא עלינו
מדינה פלסטינית אם תקום או לא זהו לכאורה עניין שנידון בינינו לבין הפלסטינים, אולם מסתבר כי גם בצד הישראלי רבים סבורים כי יש להקים מדינה שכזו. וכך, בעוד ראש הממשלה מנסה את כוחו בפיתולי לשון והפעלת כל כושר שכנוע אפשרי על נשיא ארה"ב ברק אובמה וחברי הקונגרס להפחתת הלחץ על ישראל בעניין, מתפרסמת לה מודעה בעיתון ישראלי נפוץ עליה חתומים עשרות אנשים נושאי תפקידים כאלה ואחרים בעבר ובהווה, ובה הם קוראים לישראל להקים מדינה פלסטינית שלטענתם תועיל גם לישראל. והשאלה היא האם האנשים האלה ירדו מהפסים או שהם תמיד היו ככה, כי אם הם תמיד היו ככה כנראה שאנחנו באמת חיים פה בניסים. בכלל תמוה כיצד זה רק האנשים המאמינים מבינים את גודל הסכנה הטמונה בעניין, בעוד האנשים מהמגזר המכונה "חילוני" מתנהגים בטמטום מוחלט ומנסים בכוח להכניס אותנו לסכנה חמורה. האם זה לא אומר משהו על מבנה האישיות שלהם וזוקף נקודת זכות לאנשי הדת על הריאליות שלהם? בנוגע לגופו של עניין אני מסכים בהחלט שהפלסטינים צריכים מדינה משלהם, היא כבר הוקמה ושמה ירדן, כל מי שלא מוצא חן בעיניו הכיבוש מוזמן להצטרף לאחיו המחכים לו שם מן הסתם בכיליון עיניים, אל לו לצפות מאיתנו לדאוג לו יותר משהוא דואג לעצמו!!!
כעת נבדוק מה קורה עם המדינה שחתמנו איתה על הסכם שלום לפני שלושה עשורים: מעבר רפיח שבין מצרים לרצועת עזה נפתח בשבת לראשונה מאז שנת 2007, וסוכנות הידיעות המצרית הרשמית דיווחה כי מכאן ואילך המעבר יהיה פתוח שישה ימים בשבוע בין 9:00 ל-17:00, כשגורם מצרי בכיר מסביר כי ההנהגה החדשה במדינה נקטה בצעד זה כדי להקל על תנועת הפלסטינים בין מצרים ורצועת עזה. הצעד הזה כצפוי נתקבל במורת רוח בישראל, אולם מומחים לביטחון ואקדמאים סבורים כי פתיחת המעבר איננה בעיה כה נוראית - ויש בה אף צדדים חיוביים, ולדבריהם על ישראל להתמקד ביצירת לחץ בינלאומי, שיגרום לשלטון החדש בקהיר להדק את שיתוף הפעולה עמה במקום להזניחו: לדברי אלוף (מיל`) גיורא איילנד, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי, "פתיחת מעבר רפיח כפי שמתוכננת, משרתת את האינטרסים של ישראל - ואין להתנגד לה, משום שישראל מואשמת שהיא מחזיקה את עזה במצור והדבר מצדיק פעולות נגדנו, כולל המשט הטורקי הקודם וזה הקרוב וכל דבר נוסף". ועוד: "לטווח הארוך זה דווקא טוב למדינת ישראל", אמר על פתיחת המעבר החוקר עידו זלקוביץ` ממרכז עזרי לחקר איראן והמפרץ הפרסי ומומחה לחברה ופוליטיקה פלסטינית באוניברסיטת חיפה. הוא הסביר כי "אם המעברים ייפתחו דרך מצרים, תוסר מעל ישראל האחריות, לאספקת הצרכים השוטפים של רצועת עזה - ומצרים תהפוך להיות השער הרשמי". זוהי אם כן דעתם של מומחי הביטחון שלנו, אולם הם שוכחים כי פתיחת המעבר עשויה לגרום להעברות שלא היינו רוצים, כאשר החומר המועבר איננו תחת שליטתנו. ונסיים בתקווה וייחול לטוב, שלמרות הכול נראה את שמירתו של הקב"ה עלינו.

 

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות