כשרות

לחם בשרי- ותולעת משי

לחם ומוצרי מאפה בכלל אינם זקוקים לכשרות מהודרת. כי "מה כבר מכיל הלחם" חוץ מקמח ומים ושמרים? ובכן טעות !!!

| כ"ח תשרי התשע"א | 06.10.10 | 00:00

אם נתבונן נבחין כי החלה ביתית - בניגוד לחלה התעשייתית- טעמה המופלא יחזיק עד סעודת ליל שבת.
בשבת בבוקר החלה כבר תהיה  יבשה ובסעודה שלישית כבר מתפוררת.
שכן, מוצרי המאפה התעשייתיים אינם מורכבים מקמח, מים ושמרים בלבד, אלא מחומרים רבים, אשר תפקידם לשמור על: טריות, מרקם, ריח וצורה.
וכך בעוד החלה הביתית `צונחת` מתפיחתה במהלך האפייה, מרקמה אינו אחיד, ובכל שבת טעמה משתנה. הרי שהחלה התעשייתית שומרת על הנתונים באופן שווה. אם הרכבה היה קמח, מים ושמרים בלבד, היא הייתה דומה לחלה הביתית.

שינויי הטעמים והמרקמים בין בית למשנהו, ובין מאפיה לרעותה, נובעים מ"משפרי אפיה".

לכל קונדיטוריה משפרים המיוצרים בלעדית עבורה ומרכיביהם סודיים.
מספר חומרי הגלם הנמצאים בלחם, יכול להגיע ליותר מ-100. אף אם היה הלחם מורכב מקמח ומים בלבד, היה הלחם זקוק לכשרות מהודרת, שכן בעיות הכשרות בקמח הן מהמסובכות ביותר.
גם הבד"צים מתקשים להגיע לרמת כשרות מוחלטת, כיוון שהקמח הוא המזון החביב ביותר על התולעים. הקמח המסופק למאפיות אינו באריזות המוכרות לנו של 1 ק"ג, שבהן התכיפות להימצאות חרקים נמוכה יותר, אלא בשקים של 50 ק"ג או במכליות ענק המכילות 20 טון ויותר. כבר בטחנה - הקמח נגוע (לאחר ביקור בטחנת קמח אינך מפסיק להתגרד...), והמטחנות, מכונות מילוי השקים, והמכליות נגועות ב"חדקניות"  כדי לנפות קמח בתעשייה, זקוקים לנפות משוכללות, אשר כגודל שכלולם, כך גודל סיבוכם.
די אם אספר שבביקורת שערכתי במאפיה "כשרה", נמצא כי הנפה לא פורקה למעלה משנה, וכשהתעקשתי לפרקה, התגלה לתדהמתי כי הרשת נאכלה לגמרי ולא נותרה רשת שתנפה את הקמח. הקמח, אגב, היה בשרי, כי היו בו יותר תולעים מקמח...
באחת המאפיות אליהן הוזמנתי, עקב מכת תולעים, ולאחר שבדקתי את מערכת הנפות ולא נמצאה בהם תקלה,  הסתבר כי כל הפלורוסנטים שבתקרת המאפיה שרצו אלפי ג`וקים. כיצד הגיעו לשם הג`וקים? ובכן, בכדי לנקות את הקמח מהחורים והסדקים, משתמשים בלחץ אוויר. כתוצאה מהשימוש בו עף הקמח על ביציו לחלל אולם הייצור ונתפס בפלורוסנטים, שכן נפה מסננת רק תולעים  אך ביצים חודרים גם מבעד לנפה הצפופה ביותר. ביצים אלו שעברו את הנפה באם ישהו כ24 שעות בטמפרטורה חמה, יתפתחו לחרקים
אגב רבים, מבקשים לרכוש נפת משי בסברם שהנפה עשויה משי.  ובכן, אין נפות אינם מיוצרות ממשי. ממשי מייצרים בגדי יוקרה ולא נפות. רשתות לנפות מייצרים מניילון, פלסטיק או חוטי ברזל. מ"ש היא מדד של מספר נקבים באינצ` אחד, הנפה המהודרת היא זו שמידת צפיפות החורים בה היא 50 מ"ש

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות