כשרות

על מה נאמר לחיים

| כ"ח תשרי התשע"א | 06.10.10 | 00:00
 על- "סטרייט ברבן! (Straight Bourbon
ברבן (Bourbon)  הוא וויסקי אמריקאי המופק ברובו מתירס. מקור הברבן (Bourbon) הוא במדינת ברבן (Bourbon Country) שבקנטאקי אשר שוכנת במזרח ארה"ב, ובו אין חשש כי יושן בחבית אשר יושן בה בעבר יין.
הסיבה להסרת החשש היא מכיוון שחוק אמריקאי שהועבר בקונגרס ב-4 במאי 1964 קבע את התנאים לפיהם מותר לקרוא לוויסקי בשם ברבן. והם: ברבן יופק מתערובת דגנים המכילה לפחות 51% גרעיני תירס. החוזק האלכוהולי של הברבן לא יעלה על 80% אלכוהול בנפח. ברבן יופק מ-100% רכיבים טבעיים בלבד. והסעיפים החשוב לעניינו: ברבן חייב להתיישן בחביות עץ אלון אמריקאי חדשות וחרוכות. רק ברבן אשר עומד בתקנות שלעיל, ויושן לפחות שנתיים רשאי להיקרא "סטרייט ברבן  (Straight Bourbon .
נאמר לחיים על וודפורד רזרב  (Woodford reserve) אשר יודעי דבר טוענים שטעמו דומה מאד לוויסקי הסקוטי, ושבבוקר שלאחרי הפארבריינגען, מצליחים להתעורר ממנו בטוב...
נוכל ללגום כמובן מהליקר הצרפתי בנדיקטין (Benedictine  Dom
על סמירנוף (Smurnoff) נאמר לחיים, רק כשהוא טהור וללא תוספת טעמים. ורק תוצרת ארה"ב איטליה ורוסיה.
וויסקי קנדי קראון רויאל (Krown royal) גם הוא כשר למהדרין.
ג`ק דניאלס (Jack Daniels) - הויסקי האמריקני הנמכר ביותר בכל הזמנים. וויסקי זה עובר דרך שכבה של כשלושה מטרים של פחם מעץ אדר.  תהליך זה  מעדן את טעם הוויסקי בצורה ניכרת ומשאיר בו טעם ייחודי.
הוודקה הפינית פינלנדיה המיוצרת משעורה, גם היא - הטהורה ללא תוספת טעמים - הינה כשרה למהדרין. אגב צריכת פינלנדיה לנפש היא הגבוהה ביותר בישראל מאשר בכל מדינות העולם- אפילו יותר מפינלנד עצמה, וישראל היא אף המדינה הרביעית בצריכה כוללת של פינלנדיה. ולא אין לי אחוזים בחברה.
בורבון ג`ים בים  - ויסקי אמריקני. הינו מהודר.
וודקה שוודית אבסולוט (absolut) שהינה על בסיס חיטה, גם היא כמובן רק הטהורה וללא תוספת טעמים כלשהם. כשרה למהדרין.
מדוע כה גדול החשש מטעמים? ובכן, בכדי ללתת למוצר טעם לימון, פטל וכדומה. לא לוקחים לימון או פטל וסוחטים למוצר,  תמציות אלו הן מלאכותיות המנסות לחקות את הטעם האמיתי שהקב"ה הטביע בטבע.
התמציות לאחר הפקתם הינם מרוכזים ביותר, ויש צורך לדללם.  החומר המדלל הנפוץ ביותר בעולם הוא הגליצרין שהינו מוצר לוואי של השמן, וניתן לייצרו משמן צמחי משומן בעלי חיים.
לפני כחצי שנה החל המפעל הגדול ביותר בארה"ב שייצר גליצרין משומן צמחי, לייצרו משומן דבר אחר, שכן כידוע הד"א הינו שמן ביותר, ובעוד שעל השמן הצמחי יש לרכוש ולשלם, הרי שעל שומן החזיר הוא מקבל כמעט בחינם ואולי אף משלמים לו כדי להפטר ממנו. זהו אחד מהחששות בחומרי טעם וריח.
פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות