כשרות

פיצה ושאר ירקות..

איזו בעיה כשרותית כבר יכולה להיות בפיצה? ובפרט שהפיצרייה כשרה, וכשרה למהדרין, ואף סמל יפה של בד"צ מתנוסס מעליה. אז נכון שבבשר ועופות לא נסמוך על גוף כשרות זה, אבל בסך הכל קצת בצק וגבינה צהובה?...

| כ"ח תשרי התשע"א | 06.10.10 | 00:00

ומה כבר יכול להיות לא כשר בממתק? קצת סוכר וצבע מאכל?
ומשקאות קלים ודאי שהבעיות אינם קשות ולבטח ניתן לסמוך על כל כשרות שהיא.

שאלות מעין אלו עולות בראשם של רבים מאיתנו. [שאינם מתעסקים בכשרות] אלא שיש שהרהורים אלו נשארים בגדר של "מחשבות זרות" ויש שהגיעו אף לידי "דיבור" ויש שאף התדרדרו ל `מעשה`

ובכן לפניכם ליקוט של בעיות כשרות במאכלים הנראים בהשקפה שטחית כאינם בעיתיים. בעיות שאינם לקוחות מהתיאוריה אלא מעובדות בשטח, המגובות במסמכים השמורים במערכת.

פיצה:
1. שימוש בקמח שאינו מנופה מחרקים.
2. לא הופרשה חלה מבצק הפיצה.
3. את התנור הפעיל גוי – פת עכו"ם
4. הגבינה אינה מהדרין ועלולה להכיל חלב נכרי.
5. מרוטב הפיצה המיוצר מרסק עגבניות, לא הופרשו תרומות ומעשרות, או שהינם מגידולי שמיטה.

משקאות קלים:
1. משקה קל מורכב גם מחומרי טעם וריח העלולים להיות מופקים משומן מן החי.
2. משקאות קלים רבים מיוצרים במפעלים משותפים ליינות שאינם כשרים, כשמערכת החימום משותפת לשניהם.

ממתקים:
1. גליצרין שהינו תוצר לוואי של שומן, עלול היות מופר או משמן צמחי או משומן טרפות.
2. ג`לטין תכונתו  לייצר צמיגות בממתק 99% מהמפעלים בעולם מפיקים ג`לטין מטרפות. מפעלים בודדים מפיקים ג`לטין מעצמות ועורות דגים.

יינות:
1. חששות ערלה והפרשת תרומות ומעשרות.
2. נגיעת גוי האוסרת מן הדין. 
3. נגיעת מחלל שבת.
4. למנהג חב"ד [על פי שיטת רבני מנחם הבבלי] ראיית גוי אף היא אוסרת.
5. על פי מכתבי הרבי  משמע שאף באם לא נגע ולא ראה, הגוי או מחלל שבת את היין, אך היקב נמצא בבעלותו, הרי היין אסור.

לצערי הרב גם וועדי כשרות הנחשבים למהדרין ובד"צ. עבור "פרנסה" עוצמים עיניהם ממכשלות מעין אלה ואף גרועים יותר

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות