זוגיות

כיצד ליצור בסיס איתן לנישואין?

החלק שנביא מתייחס בייחוד לשנה הראשונה של הנישואין, ואמנם, תמיד אפשר להשלים את החסר ואף פעם לא מאוחר מדי בכדי לתקן.

| י"ד טבת התשע"א | 21.12.10 | 00:00

פותחין בדבר מלכות, מדברי הרבי:

בכלל בעניין כמו אלה ובסכסוך ובמלחמה בכלל צריכה להיות השתתפות של שנים, וכשצד אחד רואה שאין משימים לב ואין מתרגשים ומשתתפים בסכסוך, הרי לאט לאט גם ההתרגשות שלו והתאבון הולך ופוחת עד שלבסוף נאבד כלה, גם בנידון דידן כן הוא, שמוכרח להבליג על רוחו ולא להיכנס לשקלא וטריא, ובשים לב שדעת נשים קלה והאשה דמעתה מצויה, הרי על מה שיש לוותר צריך לוותר ועל השאר לא לשים לב ובמילא סוף סוף ינצח צד הטוב.

אגרת קודש, כרך ח`, עמ` נח

אחד שעבר בחלוקת דולרים שאל את הרבי בנוגע לסגולה של קיפול הטלית, מיד (הדבר הראשון) במוצאי שבת, כסגולה לשלום בית. הרבי ענה (תוכן הדברים): ישנה סגולה לשלום בית במוצאי שבת, לקפל את.. השרוולים ולעזור לאישה.
(מפי שמועה)

מתוך הספר "אור הבית" חלק ב` עמ` 372


החלק שנביא לעיל מתייחס בייחוד לשנה הראשונה של הנישואין, ואמנם, תמיד אפשר להשלים את החסר ואף פעם לא מאוחר מדי בכדי לתקן.

האישה עוד לא מכירה אותך, ועדיין חיה בפחד שאולי זה לא יסתדר, מה יהיה? איזה בעל תהיה? מה יהיה העתיד?

לכן, דבר ראשון תרגיע אותה בנושא (אל תגיד יהיה בסדר..). ז"א, קודם כל תן לה להרגיש שאתה שמח שהתחתנת איתה, אתה שלם עם זה, אתה לא מתכוון לברוח, ואתה מעריך אותה, ואוהב אותה.

 

איך בפועל?
ראשית, אישה רוצה שתסתכל עליה כמה שיותר (כמובן באופנים המותרים עפ"י הלכה), תחמיא לה על כל דבר, גם על הפרטים הקטנים (וביחוד על הפרטים הקטנים), על לבוש, על איפור, על האוכל שהכינה, על דבר חכמה שאמרה, על העבודה שלה, על הדעות שלה, מה שרק אפשר וכמה שיותר ושיהיה אמיתי!. עוד דבר שאישה תמיד אוהבת, מתנות ובייחוד פרחים. לא חשוב גודל ויוקר המתנה אלא בעיקר הכוונה (אפילו שהמעשה הוא העיקר J).

שנית, אשתך לא מצפה ולא רוצה לקבל ממך ביקורת, בטח לא על הרוחניות שלה, ובטח לא על דברים שלא עומדים להשתנות אצלה בקרוב.

נכון שהתוהו שבנו כבר צועק, `אבל היא לא עושה כמו שהרבי רוצה` - אל תדאג, גם אתה לא עושה הכל! בכל אופן, אם אתה באמת רוצה לשנות אצלה אז בטח לא יעזור אם תגיד לה ישירות `את לא בסדר!`. קודם כל, תמיד תחשוב על הגשמיות שלה ועל הרוחניות שלך, וזה יחסוך הרבה בעיות.

תדע שהשנה הזאת, הראשונה, תשתלם לך לכל החיים (כמובן,לא צריך להפסיק אחרי שנה, ואדרבה – מעלין בקודש), כמה שתבנה אצלה בהתחלה יותר ביטחון, כך זה ישתלם יותר בהמשך.

גם בחינוך, ילד שגדל בבית שבו הרגיש אהוב (גם כי הוא שמע את זה כמה פעמים ביום) לא יחשוש לצאת החוצה לעולם, תמיד הוא ידע שבבית חושבים עליו ודואגים לו. כנ"ל גם לגבי האישה.
תוך כמה שנים בע"ה, יהיו לכם כמה ילדים ועבודתה תהיה הרבה יותר קשה ממה שהיא או אתה מדמיינים לעצמכם כרגע. אם היא לא תרגיש שאתה שווה את ההשקעה (כי לא השקעת בה) היא לא תשקיע (בילדים?), ומהר מאוד אתה תרגיש את זה.

אגב, בע"ה היא תיכנס להריון בקרוב, אז תתכונן מראש שאצל רוב הנשים בהריון ה`הורמונים משתוללים`, כל אחת בדרגה שונה,  כדאי להתכונן . ישנן נשים, שבחודשי ההריון הראשונים מראות התנהגויות שמעולם לא הכירו בעצמן.,כל ריח הכי קטן, למשל, יכול לשגע אותן. לכן, כדאי לקחת הכל בבדיחות ובסבלנות ולא להיבהל מהאשה השונה שניצבת מולך. תשתדל להיות איתה עם מה שעולה ולהבין אותה, והשלום ישכון ביניכם בע"ה.

 

הרב נדב כהן - אסנט צפת

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות