עכשווי

כולנו מתנחלים (?)!

1

| ז' ניסן התשע"א | 11.04.11 | 00:00

רק לאחרונה הפגינו ביפו עשרות פעילי ימין, שהלכו בתהלוכה ונשאו דגלי ישראל. רבים תמהו מהו המסר שהם רצו להביע, והאם אכן היה עניין בהפגנה הזו. את התשובה לכך קיבלנו השבוע בדמות הפגנת עשרות פעילים ערבים, שהניפו דגלים והתקוממו נגד מה שהם מכנים "ההתנחלות היהודית  ביפו"... אז אם ביפו אנחנו מתנחלים – איפוא אנחנו תושבים???
סערה חדשה מתחוללת, והפעם מדובר בכבוד השבת שנרמס: חברת אל על, אשר לה היסטוריה רבת שנים של שמירת שבת ובנוסף גם הסכמים חתומים עם "הוועדה למען השבת" לפיהן היא לא תטיס את מטוסיה בשבת, עברה על ההסכמים בשאט נפש וחיללה את השבת בפרהסיה, מטוסיה נצפו לפנות בוקר של השבת האחרונה כשהם ממריאים מנמל התעופה בן גוריון לעבר יעדים שונים אירופה. הטיסות היו רשומות אמנם על שמם של חברות ארקיע וישראייר, אך הצוות והשירותים היו של אל על. חבר בכיר בוועדה למען השבת אמר כי: "אם יוכח שהדבר אכן אירע נעמוד על הרגליים האחוריות ונדרוש הסבר, הענקנו להם רוח גבית חזקה והם לא יכולים לצחוק עלינו". יצוין כי רק בשבוע האחרון פורסמו במספר עיתונים חרדיים דברי שבח והלל לחברת אל על : החברה לא תטוס, לא תמריא ולא תנחת בשבתות ובמועדי ישראל. החברה שילמה כספים רבים כדי לעמוד בהתחייבות שנטלה על עצמה אך השבת יקרה לנו יותר". כאמור, השבת האחרונה הוכיחה אחרת. מדובר אל על נמסר בתגובה: חברת אל על אינה מטיסה את מטוסיה בשלושים השנים האחרונות.
ומה דינם של בעלי עסקים המעסיקים פועלים ערבים? מודעות רחוב שנתלו לאחרונה בירושלים קוראות לציבור "בשם הרבנים שליט"א" שלא לקנות בחנויות ורשתות המעסיקות עובדים ערבים. העניין נידון לא אחת, ובהזדמנויות שונות הביעו רבנים את דעתם נגד העסקת ערבים, אך בעוד הנימוק האולטימטיבי היה הסיכון הביטחוני הפוטנציאלי שהם מהווים, הפעם הנימוק שונה: ההתבוללות הנוראה בעם ישראל, הנובעת מהעסקתם של ישמעאלים פרוצים, שפורצים את גדר הצניעות והקדושה בעם ישראל כדי למלא את תאוות ליבם" זהו הנימוק המובא במודעה. מי שבאופן לא מפתיע תומך במודעה ובתוכנה, זהו

הרב שלום בער ליפשיץ יו"ר אירגון "יד לאחים": אני בעד. כל לקוח צריך לחשוב, שבכך שהוא רוכש מוצר בחנות כזו, הוא שותף לכך, שבגינו בת ישראל כשרה תתרועע עם בן הבליעל הערבי והתוצאות ידועות מראש.

"צריך להבין שזהו גדר של ספק פיקוח נפש, שכן כל פועל פלשתיני, מוחזק אצלנו בחששות מעין אלו.

"כל מי שיכול למחות, צריך לעשות כן. למרות שרצוי וראוי לשקול כל מקרה לגופו של ענין.
הרב ליפשיץ, שמשחרים לפתחו השכם והערב מקרים של התבוללות בין יהודים לערבים, מודע לסכנה הטמונה בדבר, ולכן מבין את החשיבות בתרופת המנע הלזו.
במעבר חד אנו עוברים השבוע מימי פורים וחודש אדר העליזים לחודש ניסן וחג הפסח על כל המשמעויות שהוא מסמל, ובעיקר המשמעות היהודית העמוקה ביותר – חירות וגאולה, וכמו שאמרו רז"לנו: בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל, במהרה בימינו ממש!

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות