עכשווי

יד רוחצת יד

1

| י"ד ניסן התשע"א | 18.04.11 | 00:00

 

לא רק כלי נשק  עוברים בין איראן לסוריה. טהרן מסייעת לדמשק במאבקה הקטלני במתנגדי משטרו של בשאר אסד באמצעות אספקת ציוד לדיכוי הפגנות ולמעקב אחר קבוצות אופוזיציה. כך דיווח ה"וול סטריט ג`ורנל" מפי גורמים בממשל האמריקני. על פי המקורות, איראן כבר העבירה ציוד לרשויות בסוריה, ועוד משלוחים צפויים בהמשך.  
 
בהתבסס על מסרים בין המדינות שיורטו, העריכו הגורמים כי איראן שואפת לסייע לקבצות שיעיות בבחריין ובתימן, המתמודדות עם הפגנות המונים משלהן. לדבריהם, טהרן מנסה לערער את מעמדם של בעלי בריתה של ארה"ב במדינות אלה. 
 
לדברי המקורות, איראן חולקת עם בעלת בריתה את "הלקחים שהפיקה" לאחר המהומות שהתחוללו בה לאחר הבחירות ב-2009. כוחות הביטחון האיראניים דיכאו אז באכזריות את המפגינים שטענו כי תוצאות הבחירות זויפו ודרשו את סילוקו של הנשיא מחמוד אחמדינג`אד.
 
בנוסף, אמרו גורמי ביטחון בארה"ב לעיתון כי הרשויות האיראניות מספקות לדמשק סיוע טכני במעקב אחר תקשורת מקוונת בין קבוצות אופוזיצה שמבקשות לארגן מחאה.
גניבה נשיאותית? כלי התקשורת בצ`כיה גערו בנשיא המדינה ואצלב קלאוס לנוכח סרטון שלכאורה תיעד אותו משלשל לכיסו עט בעת שהוא יושב בטקס לצדו של נשיא צ`יילה סבסטיאן פינרה. העט שימש אותו בטקס חתימה על הסכם בין המדינות מספר דקות קודם לכן. בסרטון שכותרתו "נשיא צ`כיה גונב עט" נראה קלאוס מתבונן בעניין בעט בעת מסיבת עיתונאים לצדו של פינרה. הנשיא צולם מחליק את העט בנון-שלנטיות מתחת לשולחן. המצלמה לא קלטה את הנעשה מתחת לשולחן, אך נראה כאילו הוא מעביר את העט ליד שמאל ומחליק אותו לכיסו.
הסרטון זכה ליותר מ-100 אלף צפיות ביומיים וגרם לסערה תקשורתית. רשתות הטלוויזיה הקרינו אותו שוב ושוב והעיתונים סיקרו את האירוע המביך בעמודיהם הראשיים. "על אף שעל פי כללי הטקס קלאוס רשאי לקחת איתו את העט למזכרת, גולשי האינטרנט מכנים את הנשיא גנב", נכתב בעיתון היומי "מלדה פרונטה דנס". דובר הנשיא, רדים אוחבט, אמר כי קלאוס זכאי לקחת את העט וכי זהו מנהג מקובל בקרב נשיאים ומשלחות במהלך ביקורים ממלכתיים. "אנחנו בפראג תמיד נותנים עט כזה למשלחות, בצירוף מחברת", ציין אוחבט. לסיכום, נראה אם כן כי המעקב אחרי יושרם של אישי ציבור אינו קיים רק אצלנו...
בנימין נתניהו ורעיתו שרה הגישו תביעת דיבה נגד הערוץ הראשון ורביב דרוקר בגין התחקיר המשמיץ שפורסם עליהם, בו נטען כביכול כי ראש הממשלה נסע לחו"ל במימון כפול, וכן עוד טענות משמיצות נגדו, בתביעת הדיבה מונה נתניהו את הטענות שהועלו נגדו, ופורך אותן אחת לאחת. מלשכתו של נתניהו הובהר כי המטרה היא לא הכסף שיתקבל אם וכאשר יזכה נתניהו בתביעה, אלא להראות לכולם שלא משתלם להוציא דיבה סתם. רביב דרוקר הגיב כי הוא עומד מאחרי כל מילה שפירסם. נחיה – ונראה.
ובעומדנו בערב חג הפסח ה`תשע"א, נקווה ונייחל כי עוד בשנה זו נזכה לחגוג את החג בבית המקדש השלישי, ונאכל שם מן הזבחים ומן הפסחים!!!

 

 

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות