עכשווי

אשר ישלטו היהודים

1

| כ"ח ניסן התשע"א | 02.05.11 | 00:00

 

קבר יוסף, אחד האתרים המקודשים לעם היהודי, מופקר בידי שוטרים פלסטיניים, ואת התוצאה העגומה ראינו בחול המועד פסח כאשר מירי בלתי מוסבר בעליל של השוטרים לעבר יהודים שבאו להתפלל במקום נהרג יהודי אחד בן ליבנת יוסף הי"ד ונפצעו עוד כמה. למען האמת החוצפה שבאירוע אינה רק בגלל שהירי לא היה מוצדק, אלא מצד עצם העובדה שבארץ ישראל, ארצם של היהודים, מעזים כל מיני נבלות להרגיש אדונים. יהודי צריך לחוש בבית בכל מקום בארץ ישראל, אין זה משנה כמות הערבים שגרה או תגור שם, הערבים הינם לכל היותר אורחים שמתגוררים כאן עם מעמד של אזרחים, אין להם שום זכות שלטונית על גרגר אדמה. חבל מאוד שאין את האומץ הדרוש לממשלות ישראל לדורותיהן להבהיר את הדבר אחת ולתמיד, אולי המקרה האחרון יכריח את הממשלה הנוכחית לעשות זאת גם בניגוד לטבעם ואופיים של העומדים בראשה. הצהרות סרק בחגיגות המימונה אינן חלופה לפעולות אמת בשטח שיבטיחו את ביטחון האזרחים כאן.

ראש ממשלת סוריה הנכנס, עאדל ספר, הכריז כי ממשלתו תגבש תכנית כוללת לביצוע רפורמות כלכליות, פוליטיות ומשפטיות. כך דווח בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, על פי הדיווח ספר הודיע במהלך ישיבת ממשלה כי יוקמו שלוש ועדות על מנת לכונן את הרפורמות שיחולו על כל שכבות האוכלוסייה הסורית. לדבריו, הוועדות יציעו את כל המנגנונים הנחוצים ואת התיקונים החוקתיים הנדרשים, ובהמשך יוצגו בפני הממשלה על מנת לאשרם. כזכור, לפני כשבועיים הודיע נשיא סוריה, בשאר אסד, כי הוא מבטל את חוקי החירום שחוקקו במדינה לפני 48 שנים, אולם מהלך זה לא הרגיע את המפגינים שהמשיכו למחות ולדרוש כי יעזוב את השלטון. נראה אם כן כי המשטר הסורי עומד לפני קיצו, ורק נקווה כי העליהום והכאוס שישתלטו שם על המדינה ישבית אותם לעוד זמן ארוך.

העלייה הנמשכת במחיר הנפט בעולם הביאה את המחיר הקמעוני בדלק לשיא חדש: בתחילת השבוע התייקר הדלק ב-23 אגורות לליטר, ומחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נסק ל-7.62 שקלים לליטר בשירות עצמי ול-7.75 בשירות מלא. נוכח העלייה ב-3.13% אחוזים, במשרד התשתיות המליצו לצרכנים להשוות מחירים בין תחנות הדלק השונות על מנת להשיג את העסקה המשתלמת ביותר. הסיבה להתייקרות הדלק נעוצה בעלייה במחיר הבנזין הבינלאומי (תשעה סנטים), המהווה 39% מהמחיר לצרכן, היא אמנם קוזזה בירידה בשער החליפין של השקל מול הדולר, אך בנוסף התייקר גם מס הדלק בשלוש אגורות לליטר (1.07%) בעקבות העדכון התקופתי של המדד, וכך קיבלנו את התוצאה הנוכחית. ואיך מגיבים אצלנו? "כאשר מחירה של חבית נפט עולה, על האוצר והממשלה לשאת באחריות ולהפחית לאלתר את המיסוי המטורף והבלתי נתפס הזה שאנו נאלצים לשלם על מחירו של ליטר דלק", אמר זאב גראואר מוביל בולט במאבק נגד ההתייקרות, במהלך צעדת מחאה שקיים לפני כשבועיים. אכן, הדלק מהווה מרכיב חיוני חשוב מדי מכדי שהתייקרותו תעבור בשתיקה, ולו בשל תפקידו החשוב בהנעת רכבינו, ולנו לא נותר אלא לאחל: קיץ בריא, סעו בזהירות!!!
 

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות