עכשווי

יפה שתיקה לחכמים

1

| כ"ה סיון התשע"א | 27.06.11 | 00:00

כצפוי, משלת ארה"ב לא אישרה לאסיר היהודי יונתן פולארד לצאת ולהשתתף בלוית אביו, כשהעילה הרשמית של מחלקת המדינה האמריקנית הייתה שהענות לבקשה עשויה לפתוח פתח לבקשות אחרות מסוג זה.  פולארד, הכלוא למעלה מחצי יובל, טרם זכה לצאת מבית כלאו ולו לחופשה קצרה ביותר, וכל בקשות החנינה נדחו באטימות.
לאמתו של דבר אין איש יודע בברור מהי הסיבה לעיקשות שהאמריקנים מגלים בנושא. אמנם, ניתן לשער מספר השערות: השערה ראשונה – המידע המצוי בידי פולארד הינו כה רגיש, עד כי גם היום הוא מהווה סיכון בטחוני, ומשום כך הם אינם מוכנים לשחררו ולו לזמן קצר פן יגלה מה שידוע לו. ישנה השערה נוספת: ארה"ב נחשבת למדינה הידידה ביותר של ישראל, כך זה מיום הקמתה. והנה, הידידה הטובה ביותר מגלה לפתע כי ידידתה בגדה בה והחדירה לתחומה מרגל. היא כל כך נפגעת עד שהיא לא מסוגלת לשאת את גודל העלבון, וכתוצאה מכך היא מחליטה ללמד את ידידתה לקח לבל תעז לעשות שוב כזה מעשה: את המרגל היא מכניסה לכלא לכל ימי חייו, למען יראו וייראו.

בין אם ההשערה הראשונה היא הנכונה ובין אם השנייה, תגובתם של חברי הכנסת שהחליטו להימנע מהשתתפות בחגיגות שמארגנת שגרירות ארה"ב בישראל כמחאה על ההחלטה האטומה הייתה ילדותית ושגויה לחלוטין. בסופו של דבר, אנחנו זקוקים לארה"ב והמון, ואם אנחנו נפתח בתגובות מחאה ארה"ב יכולה להשיב לנו באותו מטבע, די אם באחד מדיוני האו"ם בעתירה כלשהי נגדנו היא תחליט שלא להטיל וטו ואנחנו נחוש היטב כמה שאנו זקוקים לה. אין זה סותר לאמונה כי הכול מגיע מלמעלה, וגם לא לכך שאף ארה"ב זקוקה לנו כאי של שפיות במזרח התיכון ולא רק אנו לה. שני הדברים נכונים, ויחד עם זאת אין טעם לפתוח במלחמות דווקא עם זו שאכן הינה ידידתנו הטובה ביותר. את הסיבה מדוע כאן הם נוהגים בקשיחות צריך אמנם לבדוק, אך זה נורא הזוי שאנחנו נכעס על הידידים שלנו על כך שהם לא משחררים מרגל שאנו החדרנו לתחומם...

דבר נוסף שצריך להילקח בחשבון, הוא שארה"ב חוששת שמא שחרור קולני של פולארד יעורר שמחה גדולה מדי בקהילה היהודית, ואת זה הם לא מוכנים לשאת: לא די שהכנסנו להם מרגל, הוא עוד יצא בקול רעש גדול?
משום כך ומשום כל הסיבות דלעיל, נראה כי לטובת העניין אם באמת כל אלה המבקשים את שחרורו מעוניינים שהוא אכן יצא, כדאי ורצוי להנמיך פרופיל בעניין ולא לדבר על כך בקולי קולות, כל המגעים לשחרורו יתקיימו בשקט, וכן יובטח לארה"ב שגם אם הוא ישוחרר זה לא ייעשה בקול רעש גדול אלא בחשאי. סביר להניח שאם אלה יהיו פני הדברים עמדתה של ארה"ב עשויה להתרכך ובטח שלא להיפך, וגם אם בסופו של דבר הוא יצא בחשאי ורק מתי מספר ידעו מכך, אנו אולי נחמיץ מסיבה, אך בשבילו תהא זו הצלת חיים!!!

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות