עכשווי

חלומות (מו)פז

| כ"ג אייר התשע"ב | 15.05.12 | 00:00
בתנ"ך מסופר כי המלך שאול היה משבט בנימין, כנראה שכבר מאז נרקם הקשר המיוחד בין שאול לבנימין, אבל הפעם הוא הגיע בצורה הפוכה. אז זהו, רגע לפני שהכנסת התפזרה בקול רעש גדול ועם ישראל צעד לבחירות, הוכיח בנימין נתניהו את מיומנותו הפוליטית וטרף את כל הקלפים: מדינת ישראל התעוררה לבוקר חדש עם ממשלה רחבה כשהליכוד וקדימה משמשים בה בערבוביא, שאול מופז האיש והאגדה משמש משנה לראש הממשלה בנימין נתניהו.  למעשה זו הייתה משאלת הלב הכמוסה של מופז להצטרף לממשלת הליכוד, זה היה המניע למרידתו במרותה של ציפי ליבני, מרידה שהפכה לכדור גועש שהוביל בסופו של דבר לחילופי השלטון שם בקדימה.
אין ספק, בנימין נתניהו עשה פה מהלך יפה. הוא הוכיח לכל חכמי הקואליציה שלו ובראשם לליברמן כי אף אחד לא יכתיב לו את סדר היום ואיש לא יצליח לפרק את ממשלתו. גם מופז עשה צעד חכם מבחינתו, אם בעוד חצי שנה אין לו כל סיכוי להיבחר לראש הממשלה הרי עכשיו מצבו קשה פי כמה, כדאי לו בהחלט לנצל מספר חודשי חסד בכיסא המשנה לכל הפחות. אבל מעניין מאוד לקרוא מה שכתב שאול מופז בדף הפייסבוק שלו במהלך מסע הבחירות שלו לראשות קדימה, שימו לב למילים ובעיקר לאינטונציה: "תקשיבו טוב: אני לא אכנס לממשלה של ביבי. לא היום. לא מחר ולא אחרי שאעמוד בראשות קדימה ב 28 במארס. זו ממשה (הטעות במקור - פ. אורי) רעה, כושלת ואטומה וקדימה בראשותי תחליף אותה בבחירות הבאות. מספיק ברור?" כה דברי שאול, אכן, מספיק ברור, יותר מידי ברור. מסתבר שבפוליטיקה הכול צפוי והרשות נתונה לזגזג, באמנות ההסחה הפוליטיקאי נידון והכול לפי רוב התחמון...
המביט לארץ ותרעד - רעידת אדמה בעוצמה של 5.3 בסולם ריכטר הורגשה בליל שבת, סמוך לשעה 22:00 במרבית אזורי ישראל. מוקד הרעש היה בין ביירות וקפריסין, אך השפעות הרעידה הורגשו כמעט לכל אורך החוף ובפרט באזורי הצפון. לא ידוע על נפגעים או על נזק, למרות שאזרחים רבים ברחבי ישראל עזבו בבהלה את בתיהם. במוקד 100 בתל אביב התקבלו פניות רבות של תושבים, וכך גם במרכז השליטה של המשטרה בצפון התקבלו למעלה מ-200 פניות מאזרחים בעקבות רעידת האדמה. עיקר הקריאות היו כאמור בצפון הארץ, והן הגיעו מאזור צפת, עמק בית שאן, מגדל העמק, אזור הגליל המערבי ואזור חיפה, אך גם במרכז הארץ הורגשה הרעידה, אם כי בעוצמה פחותה. תושב המתגורר ברמת גן אמר בצאת השבת כי: "היינו לקראת סוף הסעודה, הרגשתי איך הכול זז, המשפחה שלי חשבה שהשתגעתי..."
ל"ג בעומר עבר עלינו וכמו תמיד המוני בית ישראל עלו מירונה לחגוג את יום ההילולא של רשב"י, באחד ממפגני האחדות הנדירים בהם נראה עם ישראל ביופיו ובתפארתו. נקווה כי אחדות זו תימשך ותבוא לידי ביטוי בתחומים רבים, עד שתפעל ותביא את הגאולה האמיתית והשלימה בקרוב ממש!
פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות