אימון אישי

עצמאות = אחריות / מחוייבות!

זה הזמן לתקן את מה שצריך ולחזק את הטוב. אחד צריך להפסיק לכעוס, השני צריך לתת יותר צדקה, השלישי צריך לכבד יותר את הוריו המבוגרים, כל אחד ועניינו הוא. ביצוע  "הספירה" נותנת לאדם את הפוקוס ואת היכולת לרכז מחשבה מה קורה אתו, מה המטרה שלו, והאם הוא צועד לכיוונה.

יחיאל אוירכמן | א' אייר התשע"ז | 27.04.17 | 13:07
זה עתה סיימנו את חג הפסח, החג בו עם ישראל התחיל את תהליך עצמאותו לעם. תהליך זה הגיע לסיומו בשעת מתן תורה שהוא חג השבועות.
מעניין לראות ש"החגיגה של יציאת מצרים" של יציאה מעבדות לחרות, יציאה מעבדות לעצמאות של "עם יהודי",  התבטא מיד במצווה מהתורה של "ספירת העומר".
במצווה זו  התורה מצוה אותנו לספור בכל שנה ושנה, שבעה שבועות שלמים, בסה"כ 49 יום, מתחיל מחג הפסח, החג בו התחיל תהליך עצמאותו של העם היהודי, ועד חג השבועות בו התקבע המציאות שלנו כעם שנבחר לממש, לעשות, לבצע ולקיים את רצון הבורא בעולם.
תהליך "הספירה", הנו הליך של "בדק בית" פנימי שכל יהודי מתבקש לבצע בתוכו. תהליך זה מחויב המציאות דווקא בגלל "יציאת מצרים" היציאה לחירות ועצמאות, בדיוק כמו ילד שגודל ומתחיל ללכת, אז נזהרים בו הוריו כפליים מחשש שיפול ו/או יקבל מכה.
כך אנחנו נוהגים כל שנה על פי מצוות התורה בתקופה זו של "ספירת העומר",  לעשות "ספירה/בדיקה" בתוכנו פנימה, האם אנחנו מתנהגים כפי שמצופה מיהודי שתפקידו מהבורא להפיץ אור ודוגמה לעולם, או שחלילה שקענו בתוך "ים" הפיתויים הזמניים שישנם בעולם.
זה הזמן, בין יציאת מצרים לחג השבועות לעשות "ספירה" בתוכנו!
כיצד אני מתנהג עם אשתי? כמה יחס אני נותן באמת לילדיי ?  כיצד אני נוהג עם חבריי? כיצד אני מתנהג לעצמי?
זה הזמן לתקן את מה שצריך ולחזק את הטוב. אחד צריך להפסיק לכעוס, השני צריך לתת יותר צדקה, השלישי צריך לכבד יותר את הוריו המבוגרים, כל אחד ועניינו הוא. ביצוע  "הספירה" נותנת לאדם את הפוקוס ואת היכולת לרכז מחשבה מה קורה אתו, מה המטרה שלו, והאם הוא צועד לכיוונה.
בעולם העסקים ישנו כלל "מה שנמדד נעשה", בשביל לעשות דברים בצורה רצינית ואמתית, חייבים שהוא יהיה נספר ונמדד.
מכיוון שאנחנו רק בני אדם, ולא יכולים לתקן את כל הדברים בבת אחת, יש לקחת מידה אחת לא רצויה ולעבוד לתקן אותה, מעשה אחד לא טוב שאנחנו רגילים לעשות ולקראת חג מתן תורה להפוך את המעשה הזה למעשה טוב, לקחת מצווה אחת שקשה לי לקיימה ולהתחיל לקימה "דווקא" ! למרות שלא בא לי,  בשביל ובעבור הבורא יתברך.
יהודים יקרים, בואו נתקן את עצמנו, בואו ניקח עצמאות על חיינו,  בואו נשנה לפחות דבר אחד בתוכנו לקראת חג השבועות ! זה לא קל, אבל בסופו של דבר נוכל לבוא לפני הבורא מוכנים לחג השבועות.
יה"ר שנזכה ב"ה לראות במהרה את הגאולה השלימה אז נראה כולם בעיניים את בורא עולם ונהנה משכינתו הקדושה.  
 
פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות