עכשווי

שליט (ע)לוב

1

| כ"ד אדר א' התשע"א | 28.02.11 | 00:00

שבוע ימים חיכינו לזה, והנה זה הגיע: ברק אובמה הודיע כי משטרו של שליט לוב מועמר קאדאפי איבד את הלגיטימיות שלו, וקרא לו להתפטר. השאלה הנשאלת היא מדוע הוא חיכה עם ההודעה הזו כל כך הרבה זמן, כשבינתיים קאדאפי טובח במתנגדיו ללא רחם, ורק עכשיו נזכר לצאת נגדו. נראה שהתשובה נעוצה במידת הלגיטימציה של המנהיג הלובי, שלא היתה כל כך גרועה כמו זו של מובארק, ולכן אובמה חיכה בסבלנות עד שזו תאבד, ואז יצא עם ההודעה.

 

רוסיה מספקת טילים לסוריה, כך התגלה לאחרונה. מדובר בטילים מסוג "יאחונט" שהם טילים מסוג התקפי, והחשש הוא שהטילים ימצאו את דרכם לארגון החיזבאללה. במערכת ביטחון יודעים מהעיסקה זה זמן רב, ומסרו כי :  "מדובר בעסקה שנחתמה לפני כשנתיים ונמצאת מזה זמן בהליכי ביצוע, למרות פניותיה של ישראל לכל הדרגים ברוסיה" . שר ההגנה הרוסי אנטיולי סרדיוקוב אמר כי ארצו לא מתכוונת לבטל את העיסקה, שהינה חלק מחוזה אספקת טילים בין ברה"מ לסוריה שנחתם בשנת 2007.
בניו זילנד היתה רעידת אדמה, ומי מסייע? כמובן: ישראל! ממשל ניו זילנד פנתה בבקשה לממשלת ישראל לסייע לה באמצעי סניטציה טיהור מים ומבנים ניידים, וראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את הגורמים הרלוונטיים להיענות בהקדם לבקשה
גל גזענות שוטף את המדינה – כך טוענים אלפיים פעילי שמאל, שיצאו להפגין נגד מדיניותו של יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. ההפגנה אורגנה ע"י `השומר הצעיר`, השמאל הלאומי, תנועת מרץ וארגונים נוספים, ונאם בה ח"כ ניסן הורבית ממרץ שאמר כי:  "בימים בהם מתפרסמים מכתבי רבנים מסיתים והחקיקה הגזענית בכנסת מושלחת רסן נגד מי שלא מיישר קו כמו ארגוני זכויות אדם, הגזענות היא איום ישיר על הדמוקרטיה" .

שבעה חודשים עברו מאז סיימה גבריאלה שליו את תפקידה כשגרירת ישראל באו"ם, ומאז ממלא את מקומה מרון ראובן, כשגריר זמני אשר מונה ע"י שר החוץ אביגדור ליברמן. במשך כל התקופה לא הצליחו רה"מ ושר החוץ להגיע להסכמה בנושא, שמות עלו וירדו, המועמד הבולט היה השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, אך זה הודיע כי אינו מעוניין בתפקיד, וכך נמשכה ההתלבטות, עד שעתה הגיעו סוף סוף להסכמה על המועמד: רון פרושאור. גם בעניין זה נרשמה מתיחות קלה, כאשר העניין הודלף לתקשורת טרם ששר החוץ ידע על כך, והדבר עורר את זעמו, אולם בסופו של דבר הוא הסכים למינוי, אותו הוא רצה מהתחלה.
מעצב אופנה בשם ג`ון גליאנו, שעבד בבית האופנה של כריסטיאן דיור, הושעה מעבודתו בשל הערות אנטישמיות שהשמיע. בין התלונות עליו נטען כי בעת שבתו במסעדה ישבו לידו זוג שדיבר בקול, המעצב ציווה על הגברת לסתום את הפה כשהוא מוסיף ביטוי מגונה יחד עם המילה `יהודי`, ואת בן זוגה הוא כינה: "ממזר אסייתי". גליאנו אמנם הגיש תביעת דיבה נגדם, אך לבית האופנה התלונה הספיקה כדי להעיף אותו, בהסבירם כי: "המדיניות של דיור היא אפס סובלנות כלפי כל אמירה או התנהגות אנטישמית או גזענית"

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות