עכשווי

(פ)גז בלב ים

1

| ל' אדר א' התשע"א | 06.03.11 | 00:00

בעיצומו של יום השבת אירעה תקלה באסדת הפקת הגז הטבעי של שותפות ים תטיס מול חופי אשקלון. התקלה אמנם טכנית בלבד, אך כתוצאה ממנה הופסקה אספקת הגז מהאסדה לישראל. החברה האחראית על האסדה, נובל אנרג`י, מסרה כי מדובר בתקלה פעוטה שתיקונה יארך מספר שעות בלבד, ומיד לאחר מכן תחובר ישראל שוב לאספקת הגז. בתגובה לתקלה הודיע יו"ר וועדת הכלכלה חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן כי יכנס את הוועדה לדיון דחוף, משום ש"מסתבר שזרימת הגז כחול לבן הישראלי, אינה חסינת תקלות והפתעות לרעה, בדומה לגז השחור-אדום-לבן המצרי. כל יום של ניתוק מגז גובה מחיר כלכלי וסביבתי מאזרחי ישראל והמשק. הקמת מתקן קליטת גז נוזלי נראית הכרחית לבטחון האנרגטי שלנו".

אם חשבנו שפינוי יישובים זה משהו שעושה רק ממשלה בראשותו של אריאל שרון, אהוד אולמרט או אהוד ברק, באה המציאות וטפחה על פנינו: פינוי מאחז חוות גלעד ע"י חיילי צה"ל נעשה תוך הפעלת אמצעים אלימים במיוחד, כולל ירי כדורי גומי לעבר מתיישבים, וכל זה קורה כשממשלה בראשותו של בנימין נתניהו בשלטון. האמת שמי שעוקב אחר בנימין נתניהו בשנתיים האחרונות לא אמור להיות מופתע במיוחד, האיש מדבר ומתנהל כנציג מטעם השמאל לכל דבר, החל בהתבטאותו האומללה בעד מדינה פלסטינית, וכלה בהקפאת היישובים, פעולות שאמנם היה מקום לחשוב שנעשו בעיקר כדי לרצות את האמריקאים ואת ברק אובמה, אולם מסתבר שאיזהו מהפך מחשבתי עבר על נתניהו, זהו כבר לא נתניהו הישן שלפחות כלפי חוץ התיימר לייצג את ציבור הימין ואת ערכי ארץ ישראל השלימה, מדובר בנתניהו חדש, פרגמטי ומציאותי, עם שתי רגליים על הקרקע, שלא מתכוון לתת לתעתועי הזמן להרחיק אותו מהשלטון, ואם כדי להראות לעם שהוא שונא מתנחלים יהיה צורך בפינוי אלים של יישובים – הוא לא יהסס לעשות זאת. בכינוס של מפלגת הליכוד לאחרונה הציעו מספר חברים לחדש את מכרזי הבנייה ביש"ע. נתניהו "זעם": אתם לא חיים במציאות? אני כן חי במציאות ולא מוכן ללכת עם הראש בקיר! עבדנו קשה על הוטו שהטילה ארה"ב באו"ם נגד גינוי ישראל בשל הבנייה בהתנחלויות, ואנחנו צריכים לשלם על כך מחיר! ההשקעה שלנו בשלב זה תתמקד בשמירת הקיים ולא בבנייה מחודשת – דברי נתניהו החדש.

וכשחייל צה"ל מתעמת עם מתנחל, האם הוא באמת לוקח מראש את כל התרחישים האפשריים? מסתבר שכן: במתקן אימונים צבאי בשפלה, עבר גדוד מילואים מחטיבת כרמלי אימון לפני תעסוקה. במסגרת האימון הנפשי ושינון הוראות פתיחה באש, הוצגו בפני המפקדים תרחישי היתקלות אפשריים, אחד - סלחני למדי – תרחיש להיתקלות עם ערבים, והשני – אלים וקטלני – תרחיש להיתקלות עם יהודי! במסגרת התרחיש, הומחז מצב בו קבוצת חיילים מניחה מחסום בשטחים שעה קלה לפני כניסת השבת. מיד לאחר מכן מגיע למחסום מתנחל, לחוץ מהשבת הקרבה, ומתחנן בפני החייל השומר שיפתח לו את המחסום.  החייל מסביר לו שאי אפשר לעבור כרגע בשל מטען חשוד. ואז – על פי ההמחזה המזוויעה – יוצא המתנחל מהאוטו, שולף סכין ומצמידו לגרונו של החייל, ומאיים לשספו אם לא יפתח את המחסום מיידית. כיצד מגיב החייל? ובכן, החייל נותן לו כדור בראש. ומי כתב וביים את התרחיש? קצין בדרגת אלוף משנה מאוגדת יו"ש. כמה מצופי התרחיש המבוים הביעו את מחאתם על הזוועה שבהצגת המתנחלים כרוצחי יהודים פוטנציאליים, דבר שלא קרה מעולם, והנה תגובתו של צה"ל: "צה"ל מכשיר את הכוחות המגיעים לפעילות מבצעית ביהודה ושומרון למגוון רחב מאוד של תרחישים. במהלך ההכנה נערכת הצגת סיטואציות, לעיתים קרובות מוקצנות בכוונת מכוון, על מנת להכין את המפקדים להתמודד עם מצבים מורכבים". אם כן, האויב מולו נערך צה"ל כיום לעימות זהו האויב היהודי. בושה וחרפה!!!

פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות