הרבי מליובאוויטש

למה צריך רבי? הרב יחיאל אוירכמן

| ל' סיון התשע"ט | 03.07.19 | 01:46
ב"ה
 
 למה צריך רבי?
 
 
הדיפלומט הישראלי יהודה אבנר היה מבקר לעיתים קרובות אצל הרבי מליובאוויטש ואף נפגש עם הרבי פעמים רבות בחדרו הקדוש.  באחת מפגישותיו שאל אבנר את הרבי,  מהו תפקידו של הרבי ? ענה לו הרבי: "תאר לעצמך שאתה מביט בנר, הנייר עשוי מחומר דליק כמו שעווה ויש בו גם פתילה אך זה עדיין אינו הופך אותו לנר. כדי שזה יהיה נר, חייבים  להדליק אור בנר,  ואז יאיר הנר וימלא את ייעודו.  גם היהודי הוא בבחינת נר, להעיר. תפקידו של רבי הוא להדליק את הנר של היהודי.  קודם צאתו שאל אבנר את הרבי, האם הרבי הצליח להדליק את הנר שלי? חייך הרבי והשיב:  "אני נתתי לך את הגפרור עכשיו הכל תלוי בך".
 
ישנם השואלים למה צריך צדיק שמתווך בין ה' ובין בני ישראל ? "הרי כל העדה כלם קדושים".  במילים פשוטות, כולנו קבלנו את התורה, כולנו "בשר ודם" ואלוקים יש אחד, אז בואו נעבוד אותו כולנו בשווה.
 
לכאורה טענה הגיונית, אדם ככל שהוא יהיה  צדיק הרי הוא בשר ודם. ולמה שבשר ודם יהיה מתווך ביני לבין בורא עולם.
 
התשובה לכך היא, שיש בורא לעולם והוא המחליט איך וכיצד יהיה הסדר בו הדברים יעבדו.
 
בדיוק כמו אדם שנתקל בתקלה במחשבו האישי, הוא  לא ינסה במכות פטיש לתקן את התקלה במחשב, הוא חייב לעבוד לפי הוראות יצרן המחשב.  הבורא ברא את העולם ואת חוקיו הפעולה בו.   
 
בדיוק כמו שיש את כוח המיכה כך ה' החליט כי בין בני ישראל לה' יעמוד תמיד צדיק "משה רבנו שבכל דור" שהוא יהיה זה שיקשר את בני ישראל עם הקב"ה והוא יהיה זה שידאג  למחסורם הגשמי והרוחני.
 
בתורה נאמר במפורש על משה שהוא "עומד בין ה' ובינכם" , הקשר לה' יתברך עובר דרך משה רבינו.
 
כמו"כ בפרשת בשלח נאמר הפסוק "ויאמינו בה' ובמשה עבדו" ,  כמו שהאמינו בה', האמינו שמשה הוא עבדו ודבר ה' יוצא מפיו.
 
בגמרא בכתובות נאמר שמי שרוצה להדבק בשכינה ידבק בתלמידי חכמים !  ועוד רבים הציטוטים מהמקורות שמראים באופן חד משמעי שרצון הבורא שיהיה צדיק שיקשר את עם ישראל עם ה' !
 
הדור שלנו זכה בצדיק הדור, הרבי מיליובאוויטש, ( הרבי מחב"ד ) . ביום שבת זה שהוא ג' בתמוז חל יום ההילולא שלו, יום בו אנחנו מחזקים את ההתקשרות אליו ויכולים בזכותו לקבל שפע רב וכוחות  מה' יתברך.
 
ביום זה אנחנו נזכרים גם בנבואה והבטחה של הרבי כי הדור הזה הוא "דור אחרון לגלות ודור ראשון לגאולה" זה הדור שיזכה לראות את המשיח בגאולה השלימה שתבוא תיכף ומיד ממש.
 
עלינו מוטלת החובה והזכות לקדם את הגאולה, על ידי הוספה בתורה ומצוות ולימוד ענייני גאולה ומשיח.
 
יום זה הנו יום סגולה גדול וקדוש להיוושע כל אחד במצטרך לו על ידי כתיבה לרבי ובקשת ברכה. באמצעות הבית חב"ד או על ידי שליחת בקשת הברכה לפקס 001-718-723-4444
 
פייסבוק מייל

כותרות עיקריות

סיפורים
0

המעשה הוא העיקר - סיפור

לעיתים קרובות, יושבים חסידים ומתוועדים. המשפיע אינו מסתפק רק בהעברת מסרים, אלא מרבה לתבל אותם בסיפורים שונים, מהעבר וגם מההווה. מהי הסיבה לכך ? מדוע אינו מספיק להעביר את המסר עצמו ?
קראו עוד
קצרים
רוחניות
רוחניות